dimarts, 15 d’abril del 2008

unes de 400

De bon principi tenia la idea de fer un entrenament fort el dimarts. Com que avui ho és, l'entrenament ha estat fort. Fort, intens, de calitat, massa fort potser... en definitiva, que ha estat un entrenament que ni jo mateix m'esperava.
Passades les quatre de la tarda el cansament del dia començava a fer acte de presència, "la calor" estava present, i les ganes de córrer no eren precisament en el seu punt àlgid. Són d'aquest dies que si et planteges gaire el anar a córrer o no anar-hi, acabes sense fer res. Passades les sis, tal i com haviem quedat, en Manel i jo hem sortit a fer el calentament. Al matí ja hem comentat que fariem séries de 400. Quantes i a quin ritme, ja ho decidiriem sobre la marxa.
Els vint minuts de calentament han anat bé per despertar-nos una mica i per agafar ganes de fer una mica el "cabra" amb les séries de 400.
En Manel, com a bon corredor que és, abans de les séries ha fet una mica d'estiraments i unes rectes. Jo, mentrestant he començat les séries, sense marcar temps de pas. L'únic que sabiem del cert és el temps de descans, que haviem establert en 1'15", temps suficient, massa potser, per apretar als 400.
Feta la primera série, pitjat el crono, ha sortit a 1'13". El primer sorprés he estat jo mateix, ja que no m'imaginava que podria anar a aquest ritme i trobar-me cómode.
La segona, 1'10", al.lucinant. Personalment, encara més sorprés.
A la tercera ja s'ha afegin en Manel, i hem anat a 1'09".
La quarta l'ha fet ell per davant, 1'12".
La cinquena, m'he posat jo a tirar, sortint una altra vegada a 1'10".
A partir d'aquí, hem decidit que es posaria ell al davant per a mantenir un ritme constant. Dit i fet, amb una puntualitat suïssa, les séries han anat sortint a 1'12".
A la 12a. série ja anava tocat, tot i això, perque era l'última l'he fet una mica més ràpida, a 1'11".
Val a dir que, de forma general, anava amb les cames descansades, ja que ni diumenge ni ahir dilluns vaig fer res. El descans entre séries també el considero suficient, i més tenint en compte els descansos als que estava acostumat.
Mentres jo feia el trote suau, en Manel ha seguit fent les seves séries, ell n'ha fet 14, totes a 1'12" i alguna a 1'11".
Al final rodant junts, el temps total de trote suau ha estat de 15'.
Les conseqüències immediates de l'entrenament, a nivell muscular, com acostuma a passar-me quan treballo a la pista, és tenir els bessons carregats, bé, molt carregats. A nivell fisiològic, les conseqüències no son tant immediates ni tant evidents, només espero que a la pròxima cursa, apareguin en el moment adequat.