diumenge, 15 d’agost del 2010

copa del rei

Tot just dos setmanes després de Zuric, "compromisos" del club, va tocar anar a A Coruña a fer la Copa del Rei de triatló.
Aquesta competició, és exigent, hi ha un alt nivell, hi ha competitivitat esportiva entre els clubs, però com que a nivell de clubs és de les que amb tinc més bons records per altres edicions, sempre és motivant i al mateix lloc divertida.
Aquesta vegada em presentava en un estat de forma desconegut, ja que després de Zuric vaig descansar i els entrenaments (4 contats) van ser molt suaus.
De totes maneres, era conscient que la motivació i la mateixa competició em portarien a "donar el callo" com en totes les copes del rei en que he participat.
Després del viatge de dissabte de més de 1000 kms amb furgo, fregant l' "hiperespai", vàrem poder rodar una mica, conversant amb en Xavier Torrades. Tot seguit vàrem anar a la reunió tècnica per després anar a sopar i parlar amb els components de l'equip en Xavier Torrades l'Andrés del Castillo en Leon Drajler i en Dídac Marza de la cursa de l'endemà per deixar els mínims detalls a l'atzar.
Tot ho vàrem deixar clar i només quedava esperar al moment del xiulet inicial per fer una bona competició.
El diumenge, després d'un bon descans nocturn, un bon esmorzar va precedir un descans i la preparació amb temps del material pel triatló.
Ja preparats per competir vàrem definir els últims detalls de la competició i vàrem recordar els aspectes més importants de la mateixa.
La natació va ser molt cómode, ja que qui marcava el ritme va ser en Leon, jo em vaig limitar a anar als seus peus i intentar desgastar-me el mínim possible.
La sortida de l'aigua la vaig fer en última posició, fet que va fer que a la transició estiguès una mica enderrerit i agafés la bici una darrera dels companys de club.
Tot i això, la cordinació va ser òptima als primers metres ja estàvem fent relleus i amb una velocitat que ens va permetre fer caça de l'equip que teniem davant en el segment de bici, bona senyal.
La bici, un circuit de 4 km amb vent i amb una pujada a mig trajecte va fer que en algun moment jo i Dídac anèssim una mica justos, fet que va fer que en dos moments hagèssim de parrar una mica el ritme per seguir en bloc. Tot i això, el conjunt de la bici va ser de valoració positiva, ja que ens vàrem mantenir junts i cordinats en quasi la totalitat del segment de bici.
En deixar la bici, ja havia passat un mal moment de la competició, ja que vaig patir força en alguns moments sobre les rodes i a roda dels companys de club.
Passada la transició, en Dídac, que ja a mig segment de bici es va posar a darrera del grup per no poder fer relleus, es va quedar, i per tant, l'equip es quedava amb en Xavier, l'Andrés, en Leon i jo.
La cursa a peu, pel que fa a les meves sensacions van ser bones, ja que tot i entrenar només trotes desde Zuric les cames van respondre amb velocitat al llarg dels 5 kms del segment a peu.
Contra les previsions, jo no vaig marcar el ritme ja que en Leon, tot i ser més ràpid que jo no es va acabar de trobar bé, per tant la meva tasca es va definir en animar a l'equip segon a segon per no baixar el ritme de cursa a peu, ja que en una competició com aquesta les posicions capdavanteres es defineixen per pocs segons.
A l'arribada la posició provisional va ser la de 2ns, però la posició final després de l'arribada dels 5 equips que van sortir després de nosaltres, per posició de la copa del rei de l'any passat, va ser la de 5ns.
La valoració va ser positiva tenint en compte que els equips que ens varen superar i els components d'aquests sumen unes quantes Olimpíades, Campionats del Món, d'Europa i d'Espanya de triatló, tant en distància Olímpica, Llarga distància, Cros i d'altres.
QUIN GOIG!!!